torsdag 5 mars 2009

Efter recept

Häromdagen storhandlade jag och Söt.
Jag gillar att storhandla mat.
Få hela kylen och frysen uppfyllda.

Jag tittade runt lite, speciellt på Fridas blogg. Hon ha haft så mycket goda recept där så jag bestämde mig för att göra Quesadillas. Och då måste ingredienserna inhandlas.

Handlade allt utan en Nöt som jag och Söt inte kunde hitta.
Älsklingen trodde han visste, men när vi stod där vid nöthyllan så insåg älsklingen att det var Valnöt han tänkt på...

Idag frågade jag Frida om den där nöten var viktig i receptet... Frida fick tänka till två gånger. Hon kunde inte minnas någon nöt. Jo sa jag, det stod något om en nöt.
Sen kom Frida på... ahh du menar Muskotnöt. Det är en krydda säger hon snällt och säger att man kan köpa den malen i påse!

Hahahahaha då börjar jag garva och snälla Frida inser att hon får faktiskt skratta åt blonda mig!!

Som dotter åt en kock och en kallskänka så borde jag skämmas.
Och det gör jag.
Tro mig.

2 kommentarer:

  1. Jag borde ju ha tänkt lite längre, men jag snöade in mig totalt på nöten på slutet =)

    SvaraRadera
  2. Idag har jag läst på lite, och muskot är en kärna! Godast är att köpa den hel och riva den direkt i maten, men jag brukar köpa den färdigmalen på burk. Sedan läste jag också att muskot är giftigt i för stora mängder. En kokbok hade dragits tillbaka efter att de angett 20 muskotnötter istället för 2 i ett recept. Flera hade fått yrsel och huvudvärk... så var försiktiga ;)

    SvaraRadera