lördag 20 februari 2010

Dopet

Idag skulle min lille älskling döpas.
2010-02-20

Jag har planerat dopet i flera månader.
Skrivit inbjudningskorten för hand.
Jag har suttit och vikt över 50 servetter denna veckan.
Jag har köpt tårtor för 60 personer.
Pappa har gjort en massa mat.
Jag har gjort jättefina tackkort med Namn och datum.
Frida och Kent har övat in jättefina låtar som de skulle spela i kyrkan.
Jag har låtit sy upp en jättefin dopklänning till Lilleman.

Vi ringde prästen på morgonen och det var inga problem. Dopet skulle bli av.
Sen ringer hon en timme senare och ställer in allt.

All planering åt helvete.
All mat, all tårta.

Jag är så besviken!

2 kommentarer:

  1. Vädrets makter rår man ju inte på... men riktigt surt för er. Vet hur mycket slit man lägger ner infor dop mm.

    SvaraRadera