torsdag 19 februari 2009

Att köra i Huskvarna

Personen i Röd bil är jag. Den som uppenbarligen gör rätt båda gångerna. (Se bifogade bilder och medföljande text.) Jag är sån, klanderfri. Jag är som vi ibland brukar säga, Perfekt. Du vet när du lyckas med något exakt så som du ville. Kanske när du bakade en kaka senaste gången. Så perfekt är jag. Jag är pricken över i. Om alla vore som jag så skulle världen vara lite mer perfekt och lite mer rosaskimrande... (Dock skulle alla perfekta marior få vredesutbrott sisådär 2ggr per dag på helt onödiga saker, men vissa säger att man inte ska hålla inne på sin ilska.)

Rondell situation 1

Jag är röd bil. Den andra bilen som gör FEL är blå bil.
Hur i hela friden tänkte han här...?
Han korsar alltså min körbana och riskerar att krocka med mig. Tur att han var lite före mig. När jag tutar till ger han mig fingret.
Gubbjävel tänkte jag!





Rondell situation 2

Här är ett klassiskt dilemma i Huskvarna rondeller
. (I övriga Jönköping med dessutom.)
Rondellerna här är tvåfiliga och det ställer till det i de små snåla hjärnorna!
Jag kör. Ska rakt fram som det heter i den här rondellen. Rondellen är alltså tvåfilig och det är utfarten också. Så om du kör i ytterfil ska du hålla dig till höger körbana. Om du kör innerfil så ska du hålla dig till vänster körbana. Hur enkelt som helst.
Men som ni ser på min fina skiss så tänker blå bil. Ne men vad sjutton. Jag genar över på den andra filen. Jag ska ju ändå dit. Jas problemet här kära blå bil är att du är 5cm från att krocka med mig och du tränger ut mig där det inte finns någonstans att ta vägen. Det slutar med en ilsken tuta från mig (om min tuta nu kan låta ilsken, mest som ett litet rop på hjälp.... tjuutiii) och blå bil väjjer undan precis innan han krockar in i min spegel.





FÖR I HELVETE!
LÄR ER KÖRA BIL, SMÅLÄNNINGAR!

2 kommentarer:

  1. Haha!

    Det värsta är att jag förmodligen hör till den blå kategorin :O

    SvaraRadera
  2. Du har absolut rätt, jag retar mig med på sånna idioter. Sen tycker jag det är kul att du engagerat hela familjen i det här inlägget. För det är väl din tre-åriga dotter som gjort ritningen längst ner? ;)

    SvaraRadera