lördag 14 augusti 2010

BVC Hysteri

Ja då var det dags för 10 månaders kontrollen.
Vi var som vanligt i tid. Detta är ganska stort i sig.
Vi kommer aldrig i tid. Men till BVC. Absolut. Duktiga vi. ;)

Jag var helt säker på att de skulle kolla om han kunde klappa händerna. Vilket vår Lilleman inte kan. Jag försökte desperat lära honom det dagen innan. Men han var totalt ointresserad.
Han körde halva showen på BVC. Kröp fort, ställde sig upp, log lite, skrek lite.
Ja ni vet. Hon verkade lite imponerad i alla fall.

Förstår ni? Jag vill att den här människan ska vara imponerad av min son!
Ja jag vet. Jag kan inte ens skylla på amningshjärna. Men jag som mamma, totalt knäpp. Fixerad vid att min son ska vara "duktig". Herrejösses. Stackars unge!

Men så är det. Jag tror alla mammor vill att sina barn ska vara "duktiga". Att de kan. Men självklart begär vi inget av dem.

Men visst. Jag skryter. Såklart. =)
Ja han kan inte klappa händerna än. Men vet ni vad?
Häromdagen ställde han sig upp. Helt själv, från golvet. Utan någon soffkant eller soffbord. De ni! =)
Och jag missade det. Förjävligt!

1 kommentar: