måndag 9 augusti 2010

10 månader

Igår blev vår Lille sötnos 10 månader.
Vart tog tiden vägen?
Det är helt sjukt hur tiden bara springer fram.

Förr tänkte jag, jag kan inte tänka mig att vara hemma så mycket.
Helst ville jag ha en karriär innan jag skaffade barn.
Jag förkastade alla hemmafruar. Hur kunde de vilja gå hemma hela dagarna och inte ha ett jobb?

Nu är mina tankar slängda helt åt helvete!

Jag gillar att gå hemma.
Jag tycker om att ta hand om min lille prins.
Det är helt sjukt hur mycket idéer och tankar man hade innan man skaffade barn.
"När jag får barn ska han minsann inte får göra ditten och datten"

Yeah right.

Jag skulle aldrig ge socker till min son innan 1 år.
Självklart har han fått smaka på lite glass och lite kaka.
Inte stora bitar men han har fått smaka.

Jag skulle aldrig låta honom äta på golvet.
Såklart han får äta på golvet. Helst inte från golvet då givetvis. Men han får ett rån när han sitter på golvet. Vår son är som en liten hund. Går runt hela bordet och tigger.

Och vet ni vad? Vi missbrukar nappen! Ja det är sant. Vår son får ha napp i tid och otid.

Och vet ni än ännu värre sak? Han sover fortfarande i vår säng.
Ja jisses. Han sov så bra i sin säng, i sitt rum. Sen kom semestern, vi skulle sluta med mat på natten. Vad smidigt att ha honom så nära. Japp. Nu är det kört.
Vi är så körda.

Så det är kanske tur att jag inte kan vara hemmafru.
Så snart ska lilleman skippas över till dagis.
Då kanske han lär sig att inte tråna efter andras mat. =)




Lilleman nyklippt och tandborsten i högsta hugg.

2 kommentarer:

  1. han är så söt! :D<3

    SvaraRadera
  2. Haha! Är det inte så för alla mammor/föräldrar? All principfasthet är som bortblåst och man följer bara minsta motståndets lag!

    SvaraRadera