söndag 13 september 2009

Det slog mig

Idag slog det mig att jag ska föda barn inom 5 veckor.
Föda ett barn!

Jag ringer min bästa vän och syster för att bli lite lugnare.
Hon har ju ändå fött 4 barn och ett femte på väg.

Med lugn och sansad röst säger hon:
Det känns ungefär som att få flera knivar uppstuckna i underlivet.

Tack.
TACK!

Precis vad jag ville höra.
Nu sitter jag och väntar på knivarna.
Hoppas det är matknivar men det tvivlar jag starkt på.

Jag ser en stor Global kniv framför mig.
Den man skär kött med.

Så kommer min förlossning bli. Med hjälp av flera Global knivar.

6 kommentarer:

  1. Så illa e det inte=)
    Du kommer att klara det galant...
    Jag längtar efter att få bli moster=)=)
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Haha, knivar, ja precis vad man vill höra=) Läskigt! Själv tyckte jag det kändes som att(för att citera Babben) "skita ut en hel jäkla soffgrupp". Vi har ju bf samma dag, den 3 okt. Jag kan inte heller förstå att vi ska ha ett litet barn inom fem veckor! Kul att du bloggar! "moonbride"

    SvaraRadera
  3. Hihihi globalknivar! Du är rolig du Maria=D
    Kommer gå så bra så!Kram /Johanna!

    SvaraRadera
  4. Haha, man kan inte låta bli att dra på smilbanden av att läsa din text. Känns som att försöka trycka ut en elefantunge med taggar utanpå. Men lugn, mitt i det hela kommer detta inte göra dig ett dugg, för när du sniffar bebis första gången känns det nästan som du kan ta en till på direkten! /Jennie

    SvaraRadera
  5. Gumman :) Det är som att klämma en stor finne. Det är svullet å ömt..när man trycker gör det ont som fan men när man väl klämt ut den så är det ju rätt lugnt..kommer lite blod å vätska bara :) fast en bebis e ju bättre å få ut såklart :P Om jag klarade det så gör du det oxå. Saknar dig som tusan..puss puss //Sara N

    SvaraRadera
  6. Vad härligt du skriver! Kan lova att det inte känns som några globalknivar :-). Hoppas din förlossning blir lika fantastiska som mina varit ! Lycka till!! /Katarina (som inte fattade hur man blev av med anonym funktionen)

    SvaraRadera