lördag 15 maj 2010

Party party

Idag ska jag gå ut.
Var på stan i Skövde för att kolla efter lite kläder förut idag.
Det slog mig. Inte lite, utan ganska hårt.

Jag vet inte vd man ska ha på sig när man går ut.
Finns det ett mode just nu?
Vad borde jag ha på mig?

Mammamagen sitter där den ska så inte för taighta kläder...

Sen slår det mig igen. Ännu hårdare... Hur dansar man? Hur beter man sig ute?

Jag efterlyser en guide till utgång.
Guide till dig som blivit mamma och ska gå ut för första gången.

Jag är helt förvirrad.

Känner mig som 50+
Står det i pannan på mig: MAMMA!?
(viskas på dansgolvet, hon är mamma. Hur kan hon med att gå ut och dricka, hon har ju barn hemma. Men herregud, se vad hon har på sig. Mhm... typiskt en mamma det där.)

Lyser osäkerheten igenom?
Hm...

Nu ska jag iaf ut.
Mamma som jag är.
Lilleman är hos Mormor.
Pappa och Mamma ska få sova imorgon.

Får man vara jäkligt blödig och säga att jag redan tänker på Lilleman...?
Ja. Jag är Mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar