fredag 11 december 2009

Min son

Min älskling har ont i magen. Igen.
Idag var bland det jobbigaste jag varit med om.
Han skrek och skrek.
Han kiknade och dreglade. Och skrek.
Han fick knappt luft.

Jag mår så dåligt när jag ser att han har ont.
Det värsta är att jag inte kan lugna honom och säga till honom att allt ordnar sig.

Allt detta för att läkaren ville testa och se hur han skulle reagera på Sempers ersättning.
Testa om han fick ont.
Ni kommer märka om han har mjölkproteinsallergi.
Jo tack. Vi märkte. Och lilleman fick lida.

Varför inte bara nöja sig med att jag, hans mamma som känner honom säger att det har blivit bättre med den andra ersättningen.

Jag är ledsen.
Ledsen för att min älskling, mitt allt har ont. Och jag kan inte göra något.
Bara härda ut som barnakuten sa. Men det är min älskling som måste härda ut.

Söt tog bilen och åkte ut och åkte med lilleman. Bubblorna i magen ska tydligen lugna sig då.

Vill bara att min lilla älskling ska må bra.

2 kommentarer:

  1. Stackars lille Elliot :( Kram från karin och Matilda

    SvaraRadera
  2. Fy fan...hatar det!!! Du vet väl varför de vill testa det på så sätt, eller hur? För Semper är ju betydligt billigare än det mjölkfria och det på lillemans kostnader.....
    Kram för er.....

    SvaraRadera